.

THE DAY 4 / DEN ČTVRTÝ

Work in Tredu with local students / Práce v Tredu s místními studenty

Today we had to get up a bit earlier, what was for some of us a problem, but we managed to get to Tredu on time. In school we worked with local students and presented the Czech Republic, Olomouc and our school to them. We met nice new people. 

Dnes jsme museli vstávat o něco dřív, což jsme všichni sice nezvládli, ale úspěšně jsme se dostavili do školy, kde jsme pracovali s místními studenty a krátce jim představili Česko, Olomouc i naši školu. Seznámili jsme se se skvělými lidmi a navázali nové kontakty. 


Prozatimní postřehy ze školy v Tredu

* Jejich přestávky netrvají 5 minut, ale mají 20 minut přestávku na kafe (cofee break) a dále 45 minut na oběd

* Většinou začínají v 8, ale když někdo přijde pozdě, tak to nikdo neřeší (pestrý rozvrh, záleží na dnech, mají školu i později než na 8)

* Základku mají 10 let a střední 3 roky (pozn. Takhle to má škola, se kterou spolupracujeme)

* Nemají určitý počet hodin - až mají práci hotovou, tak odchází domů

* Často se tu stává, že jich na začátku studia nastoupí 20, ale k "maturitě" nebo závěrečným zkouškám jich dojde jen např. 5 (prej se přes ty roky "nějak" ztratí, ale nikdo neví kam)

* Nemají moc teoretické výuky (na naše poměry skoro žádné) a více se věnují praktickým výukám

* Na naší partnerské škole Tredu studují studenti všech věkových kategorií 

* Nedostávají známky (lépe je to pak učí zodpovědnosti)

* Prakticky nemusí studovat a učit se tolik jako my - nemají časté testy, ale třeba dvě závěrečné zkoušky

* Škola u nich není až tak povinná, hlavní priorita je složit zkoušky

Jaký dáme krycí jméno Ottovi? "Otta"


Relax day / Odpočinkový den

In the afternoon some of us went shopping to the city centre, some of was were just relaxing in the hostel. In the evening we all met at an interresting table game, which improved our brains and our persistency. 

Odpoledne jsme strávili různě. Někdo odpočinkem, někdo nákupy v centru Tampere. Večer jsme se ale všichni sešli u stolní hry, která prověřila naše mozkové buňky i vytrvalost.

Hudební skupina na A? AB/CD! 

Cranium

Večer jsme strávili hranim společně kde hry s názvem Cranium. Rozdělili jsme se na dvě skupiny po šesti lidech. Jednu skupinu vedla paní učitelka Čepová a druhou pan učitel Janík. Ve hře jsme soupeři vybírali kartičky s úkoly, které následně musel provést jinak se neposunul dále. Náplň úkolů byla od pantomimy, hádání různých otázek, modelování předmětů z plastelíny až po hádání obrázků které spoluhráč nakreslil pomocí ruky jiného hráče. Smáli jsme se když Lukáš předváděl wrestlera. Brečeli, když někdo z nás dostal špatnou kartičku. Nervovali se, když někdo neuhodl obrázek který byl naprosto primitivní. Hra byla určena dětem, ale to, že byla v angličtině a že jsme každou kartičku museli jednu po druhé překládat nám hru stížilo. Pokud jsme ji samozřejmě přeložili dobře, protože se nám párkrát stalo že jsme ji přeložili špatně a to mělo za následek, že jsme dělali úkoly úplně jinak než se dělat měly. Po dvou hodinách plných slz, smíchu a potu jsme hru dohráli, zvítězila skupina pana učitele Janíka. Myslím, že každý jsme si užili večer plný zábavy, ikdyž jsme byli všichni unavení.

- Ondřej Wepper

DAILY VIDEO